fredag 16. september 2011

En ny start.

I dag startet jeg på et nytt “prosjekt”. Når jeg var hos behandler overlege i går, onsdag, kom vi fram til at en av grunnene til at jeg kutter meg selv er at jeg ser på det som en utfordring og at smerte=rus=nytelse. For å oppnå dette uten å kutte meg kom vi fram til at det å trene er en utfordring for meg. Samt at det å løpe/jogge kan kanskje gi denne nytelsen. Derfor tok jeg i dag, etter jobb, en joggetur. Den varte ikke lenger enn 16minutter, men det gjorde vondt nok. Jeg har ikke jogget på over 4 år, så dette var en “ny” opplevelse. Målet med dette er jo at jeg skal slippe unna selvskadingen. I tillegg til at dette kanskje kan ta bort fokuset på skading, så vil jeg komme i bedre form, øke lunge kapasiteten og også kanskje gå ned i vekt. Alt dette vil være et pluss for meg.

Utenom dette har jeg som så vidt nevnt, vært på jobb i dag. Det gikk jo for så vidt greit, ikke så veldig givende akkurat, men sånn er det av og til. Men i går derimot var det litt bedre. Da var jeg på øvelse, det er nesten alltid en positiv opplevelse, der føler jeg faktisk at jeg har noe å bidra med, at jeg gjør noe bra noe. Det er merkelig å sette positive ord på ting jeg gjør, men akkurat dette er greit. Hvorfor, det veit jeg ikke, men sånn er det nå bare.

I morgen kommer en ny dag (surprise), håper den ikke blir noe verre enn denne. Da går det hvertfall an å leve et tilnærmet normalt liv. Gleder meg bare til i morgen er over, for lørdag går turen til plaza, hvor jeg skal feste sammen med en del venner. Gleder meg max.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar